woensdag 4 september 2013

In de vacht gevilte tas... Raw fleece bag...

Ik bewonder het werk van Paulien Sijtsema enorm. Ze maakt de meest prachtige schapenkoppen; ze zijn net echt!  Ik geloof niet dat er iemand mooier schapenkoppen kan maken! Zij is ook de inspiratiebron voor mijn schapentassen. Deze keer wilde ik een rugzak maken. Ik piekerde me al een dag suf over hoe ik dat zou gaan doen: wel/geen klep, hoe maak ik de hengsels, die moeten namelijk verstelbaar zijn, want de persoon waar de tas voor bedoeld is, is groter dan ik. Pfff, lastig allemaal. Ik ben maar gewoon begonnen, maar het lukte niet zoals ik dat in mijn hoofd had en ik besloot me aan de wol en de tas aan te passen, in plaats van andersom! Beetje gefrustreerd ben ik er wel van. Hoe dan ook, de tas is af, op de voering na, die naai ik er morgen nog in. Ik hoop dat de ontvanger er blij mee is! Fijne avond!

I am a huge fan of Paulien Sijtsema's work! I think she is a great felter and I especially admire her sheeps heads, which seem almost real! She's my inspiration for the felted raw fleece bag with sheeps head I made this morning. I planned to make a back pack, but in the end it just became a bag. I must admit that I was a bit frustrated, because it didn't turn out the way I had planned it in my head. I couldn't get round figuring out how to incorporate the adjustable straps and as my time was limited, I decided to go with the 'wool' flow. I do hope the person I made this bag for, likes it!


4 opmerkingen:

  1. Wauw, ik vind hem heel mooi! Als ik de ontvanger was, was ik heeeel blij!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem heel mooi, zou best de ontvanger willen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaa, ik wil hem ook wel!!!
    Wauw....wat een beauty!!!
    Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik vind hem geweldig je mag echt heel tevreden zijn denk dat de dingen die jij ziet de ontvanger niet op zullen vallen lijkt me een super fantastische tas

    BeantwoordenVerwijderen