dinsdag 15 februari 2011

Mijn Ladybug!

Ruim een half jaar volg ik verschillende blogs die te maken hebben met vilten, spinnen en breien. Vanmiddag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en besloten om zelf ook een blog te beginnen.
Deze eerste blog gaat over: mijn Ladybug!


Wat is het toch een fijn wieltje..... Ik spin en spin en spin. 'Ze' is nu 1,5 week in mijn bezit.....  

Ik heb al van alles en nog wat gesponnen. De wolletjes van het wolabonnement van de Spinner of Yarns. Vooral de Crazy Batts zijn erg leuk geworden...


 Luxe die dubbele trapper! Heel wat anders dan mijn tweedehandse Louët S10... Die gebruik ik voortaan voor het spinnen van ruwe schapenvachten.
 





Ben benieuwd naar het winterwolabonnement! 

 

Verder veel Merino lontwol en ook Alpaca lontwol. De Merino vond ik altijd heel moeilijk om te spinnen, maar nu draai ik er mijn hand niet voor om! Het draadje is best dun (kan altijd nog dunner natuurlijk..) en de Alpaca vond ik nog makkelijker te spinnen. 

 
Ben gisteravond begonnen met het spinnen van de zelf gewassen en gekaarde beige/grijze Ouessantwol. Het gaat heel goed. Er zitten alleen wat 'pieletjes' in. Ik denk dat de wol eigenlijk te zacht is om te kaarden...

Ga zo dadelijk weer verder met mijn Ouessant wolletje. Zaterdag maar eens mijn gevilten tassen afmaken. Ze worden heel leuk... (wordt vervolgd..)

3 opmerkingen:

  1. van harte met je mooie wiel.
    en je hebt al aardig wat gesponnen..
    ziet er allemaal mooi uit.
    met die veertje is ook erg leuk...
    gr su

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi wieltje heb je daar zeg. Wat leuk zo'n abonnement en grappig garen met die veertjes erin. Blijf je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hej Alexandra!
    Tof dat je ook een blog bent begonnen... en wat kan jij mooi spinnen zeg, dat lijkt me wel super zo'n dubbele trapper!
    Ik ben alvast volger!

    BeantwoordenVerwijderen