dinsdag 8 oktober 2013

Landelijke Spindag 2013... Annual meeting of the Dutch Spinning Group...

Het was weer geweldig! Ca. 230 spinsters en spinners togen afgelopen weekend weer naar Mennerode in Elspeet. Het blijft indrukwekkend, echt en ik kan er een hele pagina over vol schrijven, dit moet je gewoon ervaren. Enfin, dit jaar was de opzet iets anders.  De dag begon met koffie, daarna was er de materialenmarkt waar ik ook een kraam had. Het was echter zó gigantisch hectisch dat ik geen tijd had om een foto te maken, helaas. Vervolgens moest ik als de wiedeweerga mijn spullen opruimen, lunchen en toog ik vliegensvlug naar mijn eerste workshop, indigo verven. Dit was gewoon magisch! Ik heb al vaak plantaardig geverfd en dat is prachtig om te doen, maar verven met indigo is tovenarij!
De strengen gaan in een groen bad, komen er groen uit en verkleuren vervolgens binnen enkele seconden blauw!! Kijk maar eens op het volgende filmpje:



Later heb ik nog een workshop 'weven met je eigen spinsels' gevolgd. Ook superleuk om te doen! Ik heb bijgekletst met bekenden en weer nieuwe leuke mensen ontmoet. De dag is voorbij gevlogen en ik was bekaf om eerlijk te zijn.

Last weekend, I attended with 230 other spinners the annual meeting of the Dutch Spinning Group in Elspeet, The Netherlands. It's been fabulous!It such a wonderful experience, all these different people, with their spinning wheels and all mad about spinning. In the morning, there was a crafts market all related to wool of course and in the afternoon there where different workshops. I participated in the indigo dyeing workshop, which is just magical! I filmed it with my camera, it was the first time I've ever used it. Just have a quick look, I think it's just amazing! I met up with friends, acquintances and I met lots of new people! It has been so much fun, but I was absolutely nackered!

10 opmerkingen:

  1. Geweldig Filmpje!!!!..en ja..ik ben nu eenmaal een Filmster ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig filmpje! En wat was het een geweldige dag hé? Ik vond het ook zo leuk je weer te zien en (veel te kort) te spreken. Maar daar zal zeker verandering in komen! :-)
    Geniet nog lekker na en (helemaal vergeten) nog van harte gefeliciteerd met je dochter!
    Veel liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha ha schrijf er maar een pagina vol van.
    zo jammer dat ik dat niet wist Elspeet is nl niet zo ver van hier vandaan.
    En volgende week heb ik mijn eerste spinles dus wie weet volgend jaar ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk filmpje Alexandra, jammer dat ik het niet wist, het lijkt mij voor volgend jaar ook wel iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind ik ook altijd geweldig indigo verven ,maar krijg je filmpje niet door helaas probeer het later nog eens ,wie weet ga ik volgend jaar ook eens lijkt me wel wat gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Alexandra, het was een fijne dag inderdaad en ik vond het erg leuk je "in het echt" te ontmoeten. Groetje van Titia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou heb ik toch echt spijt, dat ik deze workshop niet gedaan heb. Heel dom!
    Groetjes,
    Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ook ik ben "besmet" met indigo!!!!!!
    Ik kan het niet laten om te "blauwen" en als extraatje heb ik dan steeds twee intense smurfenhanden. En het zalige daaraan is dat ik dan voor een lange tijd indigonagels heb. Hihi!
    Ik zou zo zeggen... blijven blauwen, echt wel toverij!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Alexandra, wilde t filmpje ook es bekijken, maar t lukt ff niet, staat een kruisje...
    heb je um nog ergens?
    grtjs Dea

    BeantwoordenVerwijderen