donderdag 21 maart 2013

Tweede-sok-syndroom... Second sock syndrome...

Het is officieel: ik lijd aan het tweede-sok-syndroom. Voor de niet-breisters onder ons: je begint vol enthousiasme aan een paar sokken. De eerste is af in no-time en de tweede.... Je moet dan weer dezelfde sok breien met hetzelfde garen en eigenlijk wil je ergens anders aan beginnen. Nou, dat dus.... Zoals jullie op de foto kunnen zien, ben ik begonnen aan de tweede sok van twee paren, want af zullen ze ;-)!!
It's offcial now, I am suffering from second socksyndrome, this picture says it all... ;-). I have started knitting the second sock of two pairs though, I wil persevere ;-).



Verder heb ik de stoute schoenen aangetrokken en brei ik een kantsjaal; een heel mooi, maar gelukkig eenvoudig patroon dat ik bij Lupineke op het blog vond. Mijn dank hiervoor, want ik vind het als beginner echt niet makkelijk en dit is goed te doen.
I am also working on a lace shawl. Found a lovely pattern on Lupineke's blog which I understand ;-). It's a lot of fun to do!


Niet dat ik nu zoveel tijd heb om te breien, want ik ben nog druk bezig met het verven van allerlei soorten lontwol in opdracht. Leuk om te doen! Op de foto een wolletje nét uit de pan...
Furthermore, I am dyeing wool for a custom order. This is shetland combed top in bright colours, straight from the dyepot!


Op 6 april geef ik in Kaulille (België) een viltworkshop vilten met alpacawol voor alpacahouders. Dit kilootje vacht moet nog ff in lentekleuren geverfd en dat houdt me voorlopig van de straat zullen we maar zeggen.
In addition to that I have to dye this alpaca fleece in spring colours, which will be used during my felting workshop on 6 April in Kaulille (Belgium). As usual, I am a busy bee.. ;-)


Met welke projecten houden jullie je zoal bezig? What projects are you guys working on?

3 opmerkingen:

  1. Geweldig al die sokken en dat gaat weer een mooi wolletje worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo dat worden vast weer mooie kleurtjes en je gaat lekker met de sokken, het tweede soksyndroom komt omdat je zo graag wilt weten hoe al die wolletjes er gebreid uit gaan zien ;-). Nog even doorbijten en je hebt er weer een heleboel paren bij en het draagt zo fijn, zeker met de temperaturen die we nog steeds hebben. Zijn mooi gekleurde sokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I know the 2nd-sock-syndrome. And I finally found THE way to do it :D I knit two socks at one time on 1 roundneedle :) So both socks are done at the same time! Good luck with your socks :)

    BeantwoordenVerwijderen