maandag 9 juli 2012

Resultaten.... Results

Dit is het resultaat van mijn dagje plantaardig verven. In het echt zijn de kleuren veel mooier. Ik ga de komende dagen nog meer uitproberen, dus wordt vervolgd!

The resultaat of my natural dyeing experiments. The colours are much warmer and beautiful than shown on the pictures!! I am going to try different plants and techniques the coming week, so to be continued!
Translation: Left: madder 1st bath, second left: madder 2nd bath, middle: madder 3rd bath, second on the right: red wood 1st bath  and on the right: a plant which name I could not find in my dictionary, Dutch name is 'wouw'.


Nog een close-up:

 

6 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige kleuren weer, leuk om over je experimentjes te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleuren. Heb jij dat ook ( bij mij is het zo namelijk)ben meer aan het spinnen en verven dan dat ik de wol verwerk tot....Maar vriendinne zijn erblij mee hoor diee nemen weleens wat mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben alles langs gegaan en het zijn stuk voor stuk mooie kleuren. Wat het altijd af maakt, vind ik, als je het gekaard hebt. Dat is echt genieten.
    Nelly

    BeantwoordenVerwijderen