zondag 8 juli 2012

Een zondag in juli... A Sunday in July...

Ik waan me even in de Middeleeuwen! Op het houtvuurtje ben ik wol aan het beitsen en in de elektrische weckketel verf ik wol met meekrap. Ik wil graag een rode kleur en dus heb ik de meekrap in mijn elektrische ketel gedaan, want dan kan ik de temperatuur beter op een constante 70C houden. Loopt de temperatuur teveel op dan krijg je veelal een bruine kleur. Verder nog wat foto's van een Ryeland en Kerry Hill vacht die ik gisteren geverfd heb.

I imagine myself in Medieval Times for a little while. I just love the smell of a wood fire outside! In the large pan on the wood fire are wool and alum simmering. In the electric kettle I am dyeing wool with madder. In order to get a deep red colour the temperature needs to be on a constant 70C. I also want to show you some pictures of a Ryeland and Kerry Hill fleece which I dyed yesterday.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten