zondag 15 mei 2011

Jaarmarkt

Er was vandaag jaarmarkt in het dorp. Ik wilde mijn viltspullen aan de man brengen en omdat het toch wel druk is met én een zorgbureau, een ijswinkel én een huishouden erbij... schoot het niet zo op met de 'productie'... Vandaar dat ik me de afgelopen twee dagen het licht uit de ogen heb gevilt. Twee werkstukken zijn mislukt, maar over een paar creaties ben ik toch ook heel tevreden. Mijn handen glimmen helemaal van alle noeste arbeid... Zie hier een aantal van mijn projecten:










Geïnspireerd door Irene....


Soms heb ik dat: dan heb ik iets leuks gezien en wil ik dat namaken. Zo ook mijn rode theemuts. Ik ben er al twee keer aan begonnen en twee keer is het niet zo gelukt als ik dat wil.... De eerste keer mislukte het helemaal en heb ik het van frustratie in de prullenbak 'gearchiveerd'.... Gisteren volgde de tweede poging. Het lukte me gewoon niet om de voor en achterkant aan elkaar gevilt te krijgen. Normaal gesproken sla je de wol om de mal, maar bij deze theemuts niet, want dat geeft een leuk onregelmatig effect.... Ik heb het nu niet weggegooid, maar besloten de voor- en achterkant apart verder te vilten en dan met een festonsteek aan elkaar te naaien. Echter, vilte de wol totaal niet (raar, want het is merinowol...) misschien had ik gewoon mijn dag niet... Van ellende heb ik het hele zaakje in de droogtrommel gegooid. Uiteindelijk was ik best tevreden met het eindresultaat.

Ondanks de slechte weersvoorspellingen was er de nodige belangstelling en heb ik een aantal spullen verkocht (waaronder mijn hazentas...en het wit-oranje exemplaar). Wat over is, stal ik in de winkel. Genoeg plek nu dat de paaschocolade weg is.

Vandaag even niet vilten. Morgen ga ik weer aan de slag voor mijn schoonmoeder. Ik waag mij deze keer aan het nunovilten van een zijdesjaal. Ik heb nog zoveel ideeën in mijn hoofd; alleen te weinig tijd....

3 opmerkingen:

  1. Wat ben jij productief geweest, erg mooi !
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je! Ik ben nog aan het bijkomen.... voorlopig even alleen maar spinnen.... Groet, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi wat je allemaal hebt gemaakt. Jammer he dat het dan in een korte tijd moet. Bij mij stopt de creatieve flow als ik iets "moet" maken. Ik vind vooral je slofjes/schoentjes erg mooi. Dat zou ik nou ook wel eens willen maken. Nu ga ik weer terug naar mijn wiel, heerlijk aan het spinnen...

    XO Heidi

    BeantwoordenVerwijderen