zaterdag 14 januari 2012

Waar ben ik mee bezig?... What keeps my busy?

Vandaag ga ik eindelijk de wol die ik een maand of drie geleden gewassen en/of geverfd heb, uitpluizen en daarna kaarden. Het wordt zo langzamerhand eens tijd dat dat gebeurd, want over een paar maanden begint het nieuwe scheerseizoen! Zo ligt de wol er nu bij: in zakken (of niet...) op de zolder te wachten...

This weekend, I intend to card the clean wool which has been 'sitting' in plastic bags in the attic for at least three months, waiting to be carded. I'd better finish it this weekend, because the new shearing season starts soon....!



Verder wil ik wol gaan wassen. Deze vachten heb ik ontdaan van ergste vuil- en poepresten. Het is o.a. fries melkschaap en clun forest. De wol is fijn om te spinnen en sokken van te breien.

I also want to have a go at the fleeces which I stored in bags and are waiting for a nice hot and soapy bath! I have different fleeces, for example milksheep, swifter and clun forest which is ideal for spinning and knitting socks.


Vanmorgen heb ik een uur of twee op de bank gezeten om alle ideeën op te schrijven die ik nog heb voor het voorjaar. Ik heb zoveel viltprojecten in mijn hoofd dat ik bang ben ze te vergeten en soms kan ik er zelfs niet van slapen. Mijn hoofd loopt dan gewoon over....

I sat on the couch this morning, to write down all the different ideas I have, so that I will not forget them and they will no longer prevent me from sleeping at night...

Ook ben ik bezig met het inrichten van een etalage voor het voorjaar en Pasen. Er komt van alles en nog wat in: natuurlijk zelfgevilte spullen, maar ook die prachtige zelfmaakpakketjes van Atelier Lindelicht en Tintangel die ik de afgelopen week binnen heb gekregen. Ze zijn vanaf vandaag te koop: hetwolbeest@gmail.com!! Ik heb er een leuke collage van gemaakt:




 I also made plans for the decoration of our shop window. These DIY packages have arrived last week and can be ordered at hetwolbeest@gmail.com.  Do not hesitate to send me an e-mail, if you just want some information! They're real cuties!

Ik heb zóveel ideeën en zoals wel meer mensen te weinig tijd om het uit te voeren, maar dat hindert niet, want ik heb het in ieder geval op papier en papier is geduldig....;-)

Like most people, I have so many ideas and not enough time to realise them. That's alright though as I have written them down.

Fijn weekend!
Have a nice weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten